yritysblogi
Blogi

Yritysblogi – Miten tehdä hyvä blogi yritykselle?

Tykkää ja jaa
Facebook
Instagram
Pinterest
Pinterest
LinkedIn
RSS
yritysblogi

Onko sinun yritykselläsi jo oma blogi? Yritysblogi voi tuoda sinulle asiakkaita 24/7, se toimii mainoskanavanasi silloinkin, kun et itse työskentele.

Haluatko perustaa blogin erityisen edullisesti? Tilaa Näin perustat blogin helposti- kurssi ilmaiseksi ja saat perustettua yristysblogisi nopeasti:

Blogin perustaminen

Näin perustat blogin helposti:

* indicates required

Yritysblogi tuo sinulle etuja kilpailijaasi nähden

Ajattele nyt itsesi potentiaalisena asiakkaana. Haluat saada jonkin palvelun tai tuotteen. Mitä teet ensimmäiseksi?

Menet luultavasti nettiin.

Haet hakukoneelta haluamastasi palvelusta/tuotteesta tietoja. Mitäpä jos yrityksesi blogi pamahtaisi ensimmäisenä tai ainakin ensimmäisellä sivulla Googlen haussa esille? Lisäisikö se yrityksesi mahdollisuutta tulla valituksi tämän asiakkaan silmissä?

Kyllä lisäisi.

Vinkkejä yritysblogin kirjoittamiseen:

1.Perusta blogi

Jostain on aloitettava. Suosittelen, että perustat yritysblogin, joka on ammattimaisen näköinen ja helposti käytettävä. Voit joko perustaa sen itse, liity silloin yllä olevalle ilmaiselle kurssille ja perusta blogi WordPress-pohjalle tai osta itsellesi palveluna blogi ammattilaiselta.

Mikäli päätät perustaa blogin itse, käy siinä tapauksessa lukemassa myös tämä: Blogin perustaminen ja muistilista aloittelijalle

2.Brändää yritysblogi itsesi ja yrityksesi näköiseksi

Haluat, että yrityksesi ja blogisi on brändätty samalla tavalla. Mikä on yrityksesi värimaailma? Miltä näyttää logosi, työasusi jne? Valitse blogiisi samanlainen värimaailma, käytä siellä omaa logoasi, käytä myös kuvia itsestäsi, työntekijöistä, työtiloista… Anna sekä yrityksellesi, että blogillesi kasvot, sinuun on paljon helpompi luottaa, jos asiakas näkee juuri sinut, henkilön yrityksen takana. On kuin hän jo tuntisi sinut ja hänen on astetta helpompi ostaa juuri sinulta.

3.Kirjoita tekstejä, joissa on sopivia hakusanoja

Tee teksteistäsi SEO-ystävällisiä. Etsi hakusanat, mitkä liittyvät yritykseesi tai suorittamaasi ammattiin. Omalta kohdaltani voin tehdä vaikkapa haun: Bloggaaminen. Kun rullaat Googlessa sivuston alalaitaan, näet sanoja, joilla aiheesta bloggaaminen on myös haettu mm. bloggaaminen työnä, blogin kirjoittaminen ja palkka, blogin aloittaminen ohjeita, paras blogialusta jne.

Hakukone antoi minulle ystävällisesti juuri ideoita millaisia blogitekstejä voin kirjoittaa, sillä noilla hakusanoilla ihmiset hakevat tietoa bloggaamisesta. Saan siis suoraan vastattua asiakkaan tarpeeseen!

Käy myös lukemassa tämä: Blogin SEO-opas

Käyttämällä myös SEO-optimointia, hakukoneet tykästyvät teksteihisi, jolloin ne nousevat listoilla korkeammalle ja se on juuri se asia, mitä haluatkin omalle yrityksellesi.

4.Auta asiakastasi

Mikä luo luotettavan kuvan sinusta ja yrityksestäsi?

Aito halua auttaa asiakastasi.

Tarjoa blogitekstejä, jotka osoittavat ammattitaitosi, antavat asiakkaalle jo jotain ilmaiseksi. Se voi olla mitä tahansa, tietoa, vinkkejä, ohjeita… Luottamus on kaksisuuntainen tie, jos annat jotain asiakkaalle hyvää hyvyyttäsi, saat luultavasti kiitollisen asiakkaan itsellesi.

5.Auta ratkaisemaan ongelma

Miksi asiakas menee nettiin ja tekee haun, johon yrityksesi toimiala liittyy?

Hänellä mitä todennäköisemmin on ongelma, johon hän hakee ratkaisua.

Sinun tehtäväsi on hypätä asiakkaan kenkiin ja miettiä, mihin ongelmaan/ongelmiin juuri sinun yrityksesi tarjoaa ratkaisua. Kirjoita siitä. Tarjoa ratkaisua olematta lipevä myyntimies/nainen, jolla on oma lehmä ojassa.

6.Ole päättäväinen ja sitoudu pitkäjänteisesti

Luottamus asiakkaan sekä sinun välilläsi voi horjua, jos asiakas löytää blogisi, mutta huomaa, ettei sitä ole päivitetty pitkään aikaan. Blogi näyttää niin sanotusti kuolleelta.

Tee itsellesi postauskalenteri ja sitoudu siihen. Postaa säännöllisesti ja pitäydy säännöllisyydessä. Sinun tulee ensin määrittää, kuinka usein postaat. Mikäli et pysty postaamaan kuin kerran viikossa, kerran kahdessa viikossa tai kerran kuukaudessa, niin pitäydy siinä. Kunhan blogisi päivittäminen on säännöllistä, jotta se näyttää elävältä. Myös hakukoneet pitävät säännöllisyydestä.

Sanon nyt suoraan, että sinun on turha edes aloittaa blogia, mikäli et aio jatkaa sitä, kuin muutaman postauksen verran. Teet silloin aivan turhaa työtä ja voit lopettaa sen saman tien.

Sitoudu, postaa, sitoudu, postaa ja toista.

7.Kerää sähköpostilistaa

Blogia kirjoittaessasi sinulla on erinomainen tilaisuus pyytää lukijoitasi liittymään sähköpostilistallesi tilaamaan uutiskirjettä. Uutiskirjeessä voit antaa jotain ekstraa, lisää vinkkejä tai vaikka syvempää tietoa ja samalla voit laittaa uutiskirjeesi lukijoille tarjouksia tai tietoa uutuuksista. Pääset suoraan potentiaalisen asiakkaan sähköpostiin.

Itse käytän Mailchimpia uutiskirjeeni lähetykseen. Se on 2000 tilaajaan asti ilmainen ja melko näppärä! Pääset sivuille tästä.

Siinä seitsemän parasta vinkkiä yritysblogin perustamiseen.

Mitä hyötyä yritysblogi tuo sinulle?

Yritysblogi toimii siis mainoskanavanasi vaikka keskellä yötä. Juuri silloin, kun asiakas sinua tarvitsee, vaikket itse olisikaan tavoitettavissa. Mikäs sen parempaa, kun voit saada tilauksia, vaikket itse ole fyysisesti läsnä.

Saat blogiteksteistäsi mainiota sisältöä muille some-kanavillesi. Ajatteleppas sitä tilannetta, että koostat blogitekstin, joka sattuu olemaan niin hyvä, että se saa kommentteja ja jopa useita jakoja. Itseasiassa yksi hyvä blogiteksti voi saada sivustoillesi aikaan hurjan ryntäyksen. Aina kun blogitekstisi jaetaan, se tietää sinulle ilmaista mainosta.

Hakukonenäkyvyytesi paranee. Hakukoneet tykkäävät sivuistasi paljon enemmän silloin, kun algoritmit huomaavat sinun päivittävän sivustoasi säännöllisesti. Algoritmit kun on pohjimmiltaan kehitetty sitä varten, että ne antaisivat hakukoneen käyttäjälle parhaimman mahdollisen tuloksen hänen hakuunsa. Mikäli sivustosi vaikuttaa kuolleelta, hakukoneet hylkivät sitä.

Tykkäsitkö? Tilaa ihmeessä uutiskirjeeni, saat parhaimmat jutut suoraan sähköpostiisi:

Kirjoitatko jo yritysblogia vai harkitsetko vasta? Oletko huomannut muita hyviä puolia yritysblogin kirjoittamisesta?

Laita kommenttikenttään terveisiä!

Bloggaajan kuva
-Satu-

Sinua saattaa kiinnostaa myös nämä:

Tykkää ja jaa
Facebook
Instagram
Pinterest
Pinterest
LinkedIn
RSS

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *